Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

​Hjælp til manuskriptskrivning

Står du overfor at skulle påbegynde et romanprojekt, og mangler du én, der kan hjælpe dig igang?​​

​Når man skal skrive en roman eller et andet større prosaarbejde er forarbejdet vigtigt. Alle har hørt historien om forfatteren, der er kommet til side 200 i manuskriptet - og så ikke aner, hvordan historien skal fortsætte.

Det kan du undgå, hvis du vælger at trække på vore erfaringer med, hvordan man forbereder, strukturer og udfolder en roman; på manuskriptlinjen hjælper vi dig til at træffe de rigtige forberedelser; vi kan hjælpe dig med at få det rigtige afsæt, og vi kan hjælpe dig med at komme godt i gang.

Har du fået et manuskript tilbage fra et forlag, og mangler du input til at skrive det igennem? Så er et skrivekursus på Manuskriptlinjen noget for dig.

Det er ikke altid, man som forfatter forstår de konstruktive konsulentudtalelser, man får med fra sit forlag (hvis man er heldig). Mange gange ønsker forlaget en gennemskrevet og gennemarbejdet version af manuskriptet. Her kan www.forfatterskole.dk hjælpe dig godt igang med en gennemarbejdning.

Vi tager udgangspunkt i dit manuskript, og giver dig redskaber til at gennemskrive og forbedre det.

Kursusforløbet strækker sig typisk over en god måned med mulighed for forlængelse.

_______________

Går du rundt med en forfatter i maven - og har du prosa eller poesi liggende "i skrivebordsskuffen" på computeren, så har du nu mulighed for at få en professionel vurdering af dine evner.

Send os mellem en halv og en hel a4-side af din prosa. Vi vender tilbage med en vurdering i løbet af kort tid.

Det koster 295,- og for dette beløb modtager du en skriftlig vurdering af dine evner som enten lyriker eller prosaist.

Du kan kontakte os herfra.​

Bestil kurser​

Oplæg & indlæg fra vores kursister

Nina Kirkmand: "Jeg blev spurgt, om jeg ville skrive herinde, og det vil jeg i hvert fald gerne! Jeg har gennemgået kursus 1 og 2, og jeg var vild med det. Opgaverne er spændende, og det samme var det at gå og vente på feedbacken. Der var meget kompetent rådgivning gennem hele forløbet (også når man ikke helt havde forstået opgaven...), og hvis jeg havde haft økonomien til det, havde jeg fluks taget næste del med også.

Kæmpe anbefaling herfra, jeg er blevet en bedre forfatter af at følge forløbene :)

Tak for denne gang :)"

Winnie Kyster: "Tak for et berigende og lærerigt kursusforløb. Jeg har gennemgået kursus I + II og glædede mig hver gang over de tilbagemeldinger fra kursuslederen - ris og ros . Især rosen var spændende, da den blev "serveret" i en tone, som gjorde opgaven endnu mere udfordrende og gav mod på at skrive endnu mere. Jeg ser frem til at følge "Masterclass" - jeg kan ikke få nok af jeres skole."

Læs flere oplevelser her​

Seneste nyheder​

• Kursus I & Kursus II
​De næste kurser starter mandag d. 13. maj.  Tilmeldingen er åben.
  • Réaliser dine forfatterdrømme
  • Skrivekurser for børn & unge
    ​De næste kurser starter mandag d. 13. maj. Tilmeldingen er åben.
  • Kursus I, kursus II & masterclass med rabat
    ​Klik her