Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Skrivekurser På Filmfabrikken​

Har du lyst til at udfolde din indre forfatter?

Har du lyst til at komme i gang med eller videre med skriveriet? Det kan være svært uden hjælp. Nu får du muligheden for at blive en del af en eksklusiv gruppe, der i en weekend i foråret 2024 vil blive taget ved hånden og hjulpet frem af forfatterskole.dks dygtige og erfarne forfattere. Uanset om du skal i gang med dine erindringer eller er på nippet til at starte et stort forfatterskab op, kan vi hjælpe dig i gang.

Prosaen generelt og novellen, den korteste prosaform, vil blive udforsket, og deltagerne vil få hjælp til opbygning og udfoldelse af deres foretrukne prosa. Vi sætter fokus på forfatterens redskaber og præsenterer en række skriveteknikker, som deltagerne får mulighed for at afprøve i praksis.

Overgangen til filmens verden ligger lige for. Filmfabrikkens lærerstab, ved bl.a. Ulrich Breuning, vil introducere til den korte filmfortælling, der har sin egen grammatik og fortælleform. Den er i familie med den litterære novelle og er et punktnedslag, et øjeblik i et menneskes liv, der for altid skubber livsbanen i en ny retning. Der sker noget, men novellen er langtfra entydig. Den er i dialog med sin læser og tilskuer, som må læse og se mellem linjer og billeder for at fange en ofte foruroligende mening. Novellen skjuler nemlig ting. Ganske som isbjergets massiv under havet.

Weekenden vil udfolde sig som en blanding af foredrag, oplæsning og skrivning, hvor alle, der har lyst, kan få mulighed for at komme til orde.

Lørdag aften vil vi få besøg af et par af landets førende digtere og forfattere, der vil underholde med oplæsning.

Fakta

Opholdet koster 4995,- med indkvartering og fuldpension. Yderligere info og program sker på tlf. 30 42 73 73 eller info@forfatterskole.dk, hvor også tilmelding til opholdet skal foretages.

Send os en mail herfra, hvis du vil have yderligere information eller reservere en plads.​

Oplæg & indlæg fra vores kursister

Nina Kirkmand: "Jeg blev spurgt, om jeg ville skrive herinde, og det vil jeg i hvert fald gerne! Jeg har gennemgået kursus 1 og 2, og jeg var vild med det. Opgaverne er spændende, og det samme var det at gå og vente på feedbacken. Der var meget kompetent rådgivning gennem hele forløbet (også når man ikke helt havde forstået opgaven...), og hvis jeg havde haft økonomien til det, havde jeg fluks taget næste del med også.

Kæmpe anbefaling herfra, jeg er blevet en bedre forfatter af at følge forløbene :)

Tak for denne gang :)"

Winnie Kyster: "Tak for et berigende og lærerigt kursusforløb. Jeg har gennemgået kursus I + II og glædede mig hver gang over de tilbagemeldinger fra kursuslederen - ris og ros . Især rosen var spændende, da den blev "serveret" i en tone, som gjorde opgaven endnu mere udfordrende og gav mod på at skrive endnu mere. Jeg ser frem til at følge "Masterclass" - jeg kan ikke få nok af jeres skole."

Læs flere oplevelser her​

Seneste nyheder​

• Kursus I & Kursus II
​De næste kurser starter mandag d. 13. maj.  Tilmeldingen er åben.
  • Réaliser dine forfatterdrømme
  • Skrivekurser for børn & unge
    ​De næste kurser starter mandag d. 13. maj. Tilmeldingen er åben.
  • Kursus I, kursus II & masterclass med rabat
    ​Klik her